competitie voorjaar 2019

De voorjaarscompetitie is nu bijna op de helft.
Hoe staan de Phoenixteams er nu voor?
Team 1, bestaande uit Peter, Pieter, Robbert en Coco, staat op de tweede plaats na 4 wedstrijden, en heeft 3 punten achterstand opgelopen. Maar ook het team dat derde staat heeft nog volop kampioenskansen dus het is en blijft een spannend seizoen voor ons vlaggenschip.
Team 2, bestaande uit Kees, Edwin en Johan, staat dik onderaan in de derde klas. Na hun promotie uit de vierde klas is het team in een pittige derde klas poule terechtgekomen. De spelers moeten duidelijk wennen aan het hogere niveau. Wat ook niet helpt is dat Edwin de eerste drie wedstrijden moest verzuimen. Hij werd trouwens wel voortreffelijk vervangen door Boris die ook wat puntjes voor het team bijeensprokkelde.
Team 3, bestaande uit Boris, Carel, Albert en José, staat in de middenmoot. Boris en Albert spelen goed en halen de nodige punten. Carel presteert ongeveer 50% en José staat haar mannetje, maar komt op dit moment blijkbaar net iets te kort. Dit team moet zich toch wel veilig kunnen spelen en daarmee ook beter wennen aan de vierde klas.
Team 4, bestaande uit Theo. Jan en Gert-Jan, doet het goed in de vierde klas. Het team staat op de eerste plaats, maar de concurrent moet nog een wedstrijd inhalen. Theo speelt beter dan het seizoen ervoor, Jan is degelijk en constant en Gert-Jan's spel begint, na een wat stroef begin, ook beter te lopen. Het team heeft volop kans op de titel maar het moet soms even meezitten.
Team 5 , bestaande uit Jan, Fred en Erna, staat nu voorlaatste in de zesde klas. Maar de stand is wat vertekend doordat de teams niet allemaal even veel wedstrijden hebben gespeeld. Jan presteert degelijk, Fred komt er ook weer aan en Erna blijft altijd enthousiast spelen, maar moet de tegenstander wat vaker feliciteren.

Kortom er zijn 2 kampioenskandidaten en 2 degradatiekandidaten bij Phoenix.
Wij hopen deze spelers dan ook regelmatig bij de trainingen van Peter te verwelkomen!
Je kunt er alleen maar beter van worden!